Szkolenia dla bibliotekarzy

SZKOLENIE 1

Standardy obsługi klienta w bibliotece i proaktywne podejście do pracy z czytelnikiem

1) Istota i funkcje standardów w obsłudze klienta instytucji kultury.

2) Między rutyną a elastycznością – jak ustalać uniwersalne zasady?

3) „Mapa podróży klienta” w bibliotece – kluczowe punkty oraz ich potencjał i słabe strony.

4) Proaktywność i asertywność w pracy bibliotekarza.

SZKOLENIE 2

Nowoczesny marketing w instytucji kultury – wykorzystanie potencjału marketingu internetowego do promocji i budowania wizerunku instytucji kultury

1) Funkcje promocyjne i wizerunkowe prezentowanych informacji, wydarzeń i sukcesów.

2) Wartościowy kontent, czyli co, komu i jak prezentować.

3) Formy, kanały i narzędzia skutecznej komunikacji i promocji online w instytucji kultury – media społecznościowe, portale tematyczne i specjalistyczne, własne zasoby internetowe instytucji, aplikacje.

4) Tworzenie treści angażujących odbiorców.

5) Współtworzenie ciekawych i wartościowych treści z odbiorcami i aktywnymi uczestnikami kultury.

SZKOLENIE 3

Biblioteczny escape-room czyli jak przemienić bibliotekę w pokój zagadek

1) Książki i ich role w bibliotecznych escape room’ach.

2) Temat, fabuła, scenariusz i cel.

3) Zagadki, łamigłówki, kody i szyfry w bibliotece.

4) Formy i charakter zadań, wyzwań i misji.

5) Przydatne pomoce i rekwizyty.

6) Aranżacja przestrzeni.

SZKOLENIE 4

,,Biblioteka dla seniora” – organizacja wydarzeń bibliotecznych, skuteczne formy animacji, wykorzystanie potencjału współpracy międzypokoleniowej, wolontariat

1) Potrzeby i problemy seniorów jako podstawa projektowania oferty biblioteki.

2) Zasada multiaktywności w pracy animacyjnej z seniorami.

3) „Seniorzy + reszta świata” – budowanie międzypokoleniowych relacji i więzi poprzez aktywność biblioteczną.

4) Formy, funkcje i cele wolontariatu bibliotecznego dla seniorów.

SZKOLENIE 5

,,Młodzi w bibliotece” czyli skuteczne formy promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży

1) „Nie lubię czytać! Po co mi książki?” – wyciszanie obiekcji językiem korzyści.

2) Booktalking i digital storytelling jako nowoczesne formy prezentacji książek.

3) „Książki do zadań specjalnych” w pracy z dziećmi i młodzieżą.

4) „Książka na 20 sposobów”.

5) „Nic tak nie rozwija zamiłowania i szacunku do książek, jak…” – formułowanie wyzwań proczytelniczych.

SZKOLENIE 6

Biblioteka jako ,,Trzecie Miejsce” czyli centrum i przestrzeń lokalnego życia kulturalnego

1) Biblioteka jako Centrum Wszechstronnego Rozwoju społeczności lokalnej.

2) Zasoby biblioteki i jej użytkowników jako potencjał ,,Trzeciego Miejsca”.

3) Wdrażanie i praktykowanie idei „Biblioteki zawsze otwartej”, „Kultury przenikającej” oraz „Kultury na wynos”.

4) Zalety partycypacji społecznej w organizacji pracy i działalności biblioteki.

SZKOLENIE 7

,,Nieczytający w bibliotece” – skuteczne formy pozyskiwania nowych grup czytelników

1) Z kim i dlaczego konkuruje biblioteka i książka?

2) „Biblioteczni no-userzy” – kim są, co myślą, czego potrzebują?

3) Biblioteka multiaktywna dla każdego – oferta bogata lub elastyczna.

4) Biblioteka przyciągająca czyli od informacji do aktywizacji.

SZKOLENIE 8

Edukacja regionalna w bibliotece – jak zainteresować młode pokolenia lokalną historią

1) Dziedzictwo kulturowe – czym jest i co oferuje?

2) Jak przedmiot staje się eksponatem?

3) Droga „od dzieła do arcydzieła”.

4) Edukacyjne i promocyjne walory lokalnych i regionalnych zasobów natury i kultury.

5) „Odkryj, poznaj, zrozum, doceń, eksponuj, promuj i propaguj!” – łańcuch wyzwań związanych z lokalną historią.

6) Klub Młodych Kustoszy i Przewodników.

SZKOLENIE 9

Tworzenie podcastów w bibliotece: nagrywanie, edycja i platformy do udostępniania

1) Czym jest podcast?

2) Kto, komu, co i jak może przekazać w bibliotecznych podcastach?

3) Warunki organizacyjne i techniczne tworzenia podcastów.

4) Multimedia do nagrywania, opracowywania i rozpowszechniania podcastów.

SZKOLENIE 10

Storytelling jako skuteczna forma promocji czytelnictwa

1) Powstanie i ewolucja storytellingu.

2) Formy i techniki opowiadania historii.

3) Tworzenie bibliotecznych opowieści dla odbiorców i z odbiorcami.

4) Inspirujące pomoce i narzędzia do storytellingu.

5) Booktalking jako forma książkowego i czytelniczego storytellingu.

6) Utrwalanie i udostępnianie tworzonych historii.

SZKOLENIE 11

Nowe technologie w animacji czytelnictwa: aplikacje, narzędzia, multimedia, gamifikacja

1) Określenie celów i form zastosowania multimediów w promocji czytelnictwa i aktywnego korzystania z oferty biblioteki.

2) Materiały graficzne (i tekstowe) – fotografie, rysunki, memy, digarty, storyboardy, moodboardy, tutoriale, flogi.

3) Zasoby dźwiękowe – narracje użytkowe, podcasty, audiobooki, audioporadniki.

4) Projekty audiowizualne – vlogi, live’y, videotutoriale, animacje poklatkowe.

5) Gamifikacja i czytelnicze wyzwania w bibliotece.

Szkolimy stacjonarnie na terenie całej Polski oraz online.

JEŚLI NIE ZNALEŹLIŚCIE PAŃSTWO W NASZEJ OFERCIE INTERESUJĄCYCH WAS TEMATÓW, PROSIMY O KONTAKT:

tel.: 535 633 636

e-mail: kontakt@AkademiaKreatywnejEdukacji.pl

Reklama

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s